TRINUS

ensemble


ZESPÓŁ WOKALNY

Przykładowy repertuar koncertowy

Narodziny polifonii

Program koncertu ukazuje ewolucję średniowiecznej muzyki sakralnej oraz jej wpływ na kształtowanie się późniejszych form wielogłosowych. Repertuar obejmuje zarówno monodię liturgiczną i mistyczne dzieła Hildegardy z Bingen, jak i polifonię gregoriańską oraz różne typy organum, prowadzące do rozwoju polifonii w szkole Notre-Dame, a także przykłady rozwiniętej już polifonii renesansowej. W program wpleciono także najstarsze utwory muzyki polskiej – zarówno te już znane (Surrexit Christus hodie, Omnia beneficia, Chwała Tobie Gospodzinie), jak i kompozycje odkryte dzięki najnowszym badaniom prowadzonym przez członkinie zespołu (m.in. Ave maris stella z rękopisu BJ 320, Laus Domino resonat z Antyfonarza Bożogrobców z Miechowa)

Quia ergo femina

Program inspirowany antyfoną Hildegardy z Bingen obejmuje kompozycję świętej kompozytorki i mistyczki oraz inne kompozycje o świętych kobietach, a także utwory zachowane w archiwach zgromadzeń żeńskich (m.in. klarysek z Krakowa i Starego Sącza, Benedyktynek ze Staniątek, Przemyśla i Sandomierza).

Voces Peregrinae

Pieśni pielgrzynów średniowiecznych z kodeksów Libre Vermell de Montserrat, Codex Calixtinus, Codex Montpellier. Program na głosy żeńskie i instrumenty: fidel, portatyw, instrumenty perkusyjne. Przykładowe utwory: Stella splendens, Ave Gloriosa, Alle psallite, Polorum Regina.

Dzieciątko się narodziło

Kolędy, pastorałki ze źródeł polskich i europejskich, w tym antyfony i hymny gregoriańskie, kolędy z najstarszych kancjonałów polskich i europejskich, a także współczesne utwory bożonarodzeniowe.

Inspirationes

Dzieła sakralne z towarzyszeniem organów, fortepianu lub harfy, w tym kompozycje C. Saint-Saensa, J. Langlais, G. Faure’go, J. Ruttera.