Dyrygentka, śpiewaczka, organistka, wykładowca w Instytucie Muzyki Kościelnej na UPJPII w Krakowie (dyrygowanie).
Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie (Muzyka Kościelna w klasie organów Arkadiusza Bialica, Dyrygentura Chóralna w klasie Jana Jazownika oraz Edukacja Muzyczna). W 2023 roku uzyskała doktorat w dyscyplinie historia na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie.
Działalność artystyczną łączy z pracą naukowo-badawczą, sięgając do średniowiecznych źródeł, studiując ich notację muzyczną i przygotowując współczesne wydania i wykonania badanego repertuaru.
Od 2007 roku współtworzy żeński zespół wokalny Flores Rosarum zajmujący się wykonywaniem średniowiecznej monodii liturgicznej, a także interpretowaniem i propagowaniem muzyki św. Hildegardy z Bingen. Jest również współzałożycielką i kierownikiem artystycznym zespołu Trinus Ensemble skupiającym się na wykonywaniu repertuaru wielogłosowego zawartego w źródłach średniowiecznych i renesansowych.
Od 2010 roku współpracuje z Żeńskim Chórem Akademickim Uniwersytetu Jagiellońskiego, od 2022 roku pełniąc funkcję dyrygentki tego zespołu. W latach 2014-2018 prowadziła chór w Zespole Pieśni i Tańca Uniwersytetu Jagiellońskiego Słowianki.
Liliana Pociecha w 2000 r. ukończyła wydział Wokalno-Aktorski Krakowskiej Akademii Muzycznej.
W latach 2004-20017 związana była z Chórem Polskiego Radia, z którym dokonała wielu nagrań archiwalnych i płytowych oraz koncertowała w wielu krajach kreując często partie solowe.
W latach 2005-2008 współpracowała z Krakowską Operą Kameralną, a w latach 2011-2014 z Capellą Cracoviensis.
Miała też okazję pracować z zespołami Capella Viridimontana oraz Arte Dei Suonatori.
W latach 2013-2020 koncertowała w kraju i za granicą z zespołem Cracow Singers, z którym nagrała też kilka ciekawych płyt („SOYKA & Cracow Singers Shakespeare a cappella” ze Stanisławem Soyką, „SUB URSAE” i „Tabulatura Joannis De Lyublin 1540 - Sacrum et Profanum” z Agnieszką Budzińską-Bennet, „Koniunkcja Panufnik”).
W 2013r. kreowała jedną z partii solowych poematu symfonicznego „Harfy Papuszy” J. K. Pawluśkiewicza. Poznanie kompozytora Bartosza Chajdeckiego zaowocowało wykonaniem partii sopranowych w serialach „Czas Honoru”, „Czas Honoru Powstanie” i „Furia” (produkcji norweskiej), fabularyzowanym filmie dokumentalnym „Baczyński”, animacji „LATO 2014” oraz filmach „Tiere”,”Mistrz”i „Różyczka 2”,które zdobywały nagrody na wielu festiwalach filmowych.
Wykonywała też partie solowe w jego kantacie „Ad Fontes” i utworze „Missa Assumptionis”. Jej głos można także usłyszeć w polsko-koreańskiej produkcji „Where would you like to go?” z muzyką Marzeny Majcher.
Swoją fascynację śpiewem chorałowym i muzyką dawną stara się zgłębiać w zespole Flores Rosarum. Wspólpracuje też z zespołami Donne Armoniche i Trinus Ensemble.
Z grupą przyjaciół muzyków tworzy zespół Anno Domini wykonujący poetycką muzykę autorską. I właśnie z nimi miała okazję śpiewać w legendarnej krakowskiej Piwnicy pod Baranami.
Regularnie koncertuje i bierze udział w wielu festiwalach muzycznych w kraju i za granicą.
Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu dr Katarzyny Oleś–Blacha. Brała udział w kursach mistrzowskich m.in. Ryszarda Karczykowskiego, Howarda Crooka, Marcina Habeli i Christiny Pluhar. Otrzymała stypendium Małopolskiej Fundacji Stypendialnej Sapere Auso. W 2010 zadebiutowała na deskach Opery Krakowskiej w spektaklu Spojrzenia pod dyr. Rubena Silvy. W roku 2016 ukończyła Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym im. Fr. Chopina w Warszawie.
Owocem wieloletniej fascynacji dawną muzyką liturgiczną i chorałem było współzałożenie zespołu Flores Rosarum w roku 2006, w którym śpiewa do dziś.
Artystka współpracuje także z Filharmonią Podkarpacką, Filharmonią Częstochowską, Zespołem Muzyki Dawnej Camerata Cracovia, Zespołem Muzyki Dawnej Consortium Sedinum, a także Tatrzańską Orkiestrą Klimatyczną oraz Orkiestrą Fundacji Akademia Muzyki Dawnej w Szczecinie. Ma również na koncie w spółpracę z Krakowską Operą Kameralną, Zespołem Muzyki Dawnej Floripari Królewskiego Zamku na Wawelu oraz Capellae Cracoviensis. Koncertuje w Polsce i za granicą m.in. na Słowacji, Litwie, Ukrainie, w Niemczech, Włoszech, Finlandii, Rumunii, Mołdawii, Anglii, Belgii, a także w Australii.
Angażuje się również w działalność edukacyjną, biorąc udział w koncertach dla dzieci organizowanych przez Filharmonię Krakowską. Jako nauczyciel pracuje z młodzieżą (Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. w Wadowicach) i studentami (Chór Uniwersytetu Jagiellońskiego).
Interesuje się piosenką estradową. Zaczynała w kabarecie Loch Camelot, z którym dokonała licznych nagrań dla radia i telewizji. Jest zwyciężczynią Ogólnopolskiego Festiwalu Niezapomnianych Artystów (Bydgoszcz 2008), laureatką Grechuta Festival (Kraków 2011) oraz Festiwalu Piosenki i Ballady Filmowej (Toruń 2014).